Ekkora összeg folyt be az Országos Rendőr-főkapitányság kasszájába 2015-ben. Ez az összeg a közlekedési jogsértésekből származó bevétel, azaz olyan tétel, amivel nem feltétlenül számol a tulajdonos az autófenntartás a költségek tervezésekor.

Ezen felül is adtunk le nem tervezett kiadásokat, mint autófenntartók, hiszen a parkolási büntetésekkel, közterület felügyelet büntetéseivel nem számoltak ennél a tételnél.

rendorseg_3

Azt is lehet tudni, hogy az összeg 30%-áról szóló csekket külföldi rendszámú autók tulajdonosai kapták. Ez az adat azonban nem árulkodik semmiről, hiszen ebben a külföldön autót fenntartó magyar állampolgárok is beleszámítanak. Azt lenne érdekes tudni, hogy hány százalékot tesznek ki ők, és akik külföldiek azok milyen nemzetiségűek. Így kapnánk néhány újabb érdekes statisztikai adatot arról, valójában milyen a magyar habitus a közutakon, és mely nemzetek hogyan vezetnek hazánk útjain.

rendorseg_4

Arról is érdekes lenne egy térkép vagy összesítő, hogy tipikusan hol történnek a sebességtúllépések, azaz hol vannak azok a helyszínek, tipikus szituációk, amelyből a 8 milliárd forintnyit gyűjtöttek az autósok a rendőrségi kasszába. Vannak-e olyan helyeken korlátozások vagy olyan szintű korlátozások, amelyek nem feltétlenül indokoltak. Ezek az adatok is számtalan tanulsággal szolgálhatnak épp úgy a rendőrség, mint a közlekedők számára.

Kíváncsi lennék, kérdezem kicsit kötekedve – de ilyen statisztika biztos nem készül –, hogy olyan települések határában, ahol a településhatárt jelző tábla távol van az utolsó háztól, belátható és egyenes az útszakasz, ott mennyire várnak szinte biztos büntetésekre várva a trafipaxxal. Természetesen a szabály az szabály, de az állampolgári jó közérzet se kutya!

rendorseg_1